Det gamla vanliga restaurangproblemet

Igår hände något märkligt på vår kvarteskrog här på Möllan. Vi beställde och servitören ursäktade sin tafatthet med att han var ny. Efter en halvtimmes väntan säger han att torsken som jag beställt skulle ta en jädra tid att laga till, så jag ändrade snabbt min beställning till halloumisallad.
Efter en timme går jag med bestämda steg till servitören (med påbackat mod från sällskapet) och säger att vi inte hinner vänta längre, vi ska vidare på Cabaret. Kocken gör er mat nu! hojtar han. En kvart senare alltså EN TIMME OCH EN KVART efter beställning kommer maten, till oss TVÅ personer. Då säger jag att det är oacceptabelt att behöva betala fullpris för detta när jag inte blivit informerad om försening vid beställning. Den tafatte servitören säger ja och amen. Ni ska inte betala menar han och säger åt oss att säga det till kvinnan i baren. När jag upplyser kvinnan i baren om detta blir hon besynnerligen upprörd och ropar högt samtidigt som hon slår i glasen.
"Då får väl jag betala för er mat då!!"

Och ändå sitter jag med en känsla att det är jag som varit orimlig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0