Loppis

Idag har vi varit på loppis på IKEA. Ja, en stor loppis på IKEA:s parkeringsplats. Det enda jag köpte var babykläder till random babys. Jag kunde inte låta så nu sitter jag här jeansskjorta, manchensterklänningar, och hänglsebyxor i stl 86.
Sen åkte vi till Emmaus och S kom med en röd klänning som var mycket vacker men som jag antog skulle vara ful på mig. Bara prova den sa S, och då gjorde jag det. Jag var lite spänd, den kunde ju passa även om den såg ut att vara i minsta laget. Jag drog ner dragkedjan, steg i det röda tyget och drog långsamt upp dragkedjan och såg hur klänningen formade sig längs kroppen. Lycka!
Det var sydd för mig, för just min kropp, just idag. 100 spänn dessutom. Taget sa jag till S och gick också ut från affären med en Busneljacka för en struntsumma.
Min farmor hade en likadan Busnel och jag minns att jag tyckte den var stilig. Jag vet inte vart den tog vägen när hon dog, känske slängd, kanske hos en kusin. Men nu har jag en egen och även om den inte är farmors så kan jag nästan låtsas det. Den är lite stor men jag ska ju ha den till jag blir 70 och lika tjock som hon.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul när man kan göra sådana fynd!

2011-11-06 @ 16:02:41
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0