Aqvakul

Jag var på Aq-va-kul igår. Bara namnet, ack vad kul!
Jag gick upp på relaxavdelningen. Jag var där i en och en halv timme och såg inte en enda människa av samma kön. Bara män. Män som badade bubbelpool och män som ångbastade. Män som slappade. Jag funderade på varför men klarade inte att lista ut något svar. Kaske för att jag blev lite yr i ångbastun.
Det var en konstig upplevelse, som att jag var en inkräktare i deras land, ett eget land. Dom tittade lite konsitgt på mig, granskande, undrade nog vad jag gjorde där, funderade på om jag kommit fel. Kanske tänkte dom att det var en konstig varelse som kommit till deras land, med en dräkt som täcker halva kroppen. Som har långt hår och luktar blommor. Det var ett nyfiket och inbjudande folk. Dom godkände sin nya invånare snabbt, flyttade från sin plats i bubbelpoolen så att jag skulle få plats och så.


Kommentarer
Postat av: S

Hahaha. Vet du att relaxavdelningen på AqVakul är ett välkänt bögraggställe!? ;) Typ ÖKÄNT!

2011-09-09 @ 14:37:53
Postat av: S2

Hahhaa, jag har alltid bara trott att den där avdelningen bara ÄR för män, men så kan du ju såklart inte vara. Eller?

2011-09-09 @ 14:46:04
Postat av: Anonym

Ja, tanken slog mig senare! Speciellt när jag tänkte på mannen som med pyttesmå vita, genomskinliga kallingar gick upp ur poolen. Tack för svaret men jag kanske går dit igen ändå. Det fanns ingen förbudsskylt vad jag såg:)

2011-09-09 @ 20:12:59
Postat av: Mia

Är det så? Jag gick mer i genustankar som att fruarna var upptagna med att ta hand om markservicen som möjliggör att gubbarna kan basta dagarna i ända.

Precis så är det nere i södra Frankrike, gubbarna kan spela boule, kan dricka espressos i timmar på det lokala caféet för att kvinnorna är hemma och sköter barn, matlagnins, städning, ja världen liksom.



Men Malmös mångfald till trots är ju inte kontinenten. Jag kanske tänkte lite för snabbt. :)

2011-09-18 @ 15:43:29
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Mia

Fröken, du har försvunnit från det sociala nätverket och jag saknar våra pratstunder så. Om man vill fortsätta med brevväxlingen vart skickar man sina tankar nu?

2011-09-26 @ 13:38:41
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Posterboy

Ditto! Även jag noterade ditt fb-frånfälle. Ville meddela att Ugglan ho-ho löste konflikten på ett moraliskt godtagbart sätt ;)



Kram!

2011-09-29 @ 10:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0