Hur man ber om ett bord

Igår var vi ett gäng på Tusen och 2 i Malmö och åt hamburgare. Det finns massor olika varianter att välja mellan, typ hamburgare med bacon, banan, jordnötssmör och ost eller honung, calvadoscheddar och parmaskinka. Väldigt gott.
Nu till det konstiga. Vi haffade snabbt ett bord utomhus när vi kom eftersom stället var ganska smockat. Efter tjugo minuter utan service bad vi servitrisen plocka bort resterna och disken som stod kvar efter dom förra gästerna. Servitrisen blev skitsur och sa att man måste säga till om man är ny, hur ska hon annars veta att dom gamla gästerna gått.



Är det normalt undrar jag, att bli sur på gästen för det? Har jag gått runt på jorden i 28 år utan att veta om denna ta-bord-kod. 

Kommentarer
Postat av: Mia

Suck för människor som hatar sina jobb och måste ta ut det på världen.



Men hamburgarna, herregud de låter ju magiska. Har jag nämnt att hamburgare är min favorit av all junkfood. Love 'em.

2011-05-22 @ 21:42:51
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0